Sunday, March 20, 2011

Ibu tiri diburu, bapa ditahan

AMPANG: Ibu tiri kepada kanak-kanak lelaki berusia empat tahun yang menjadi mangsa dera masih diburu manakala bapa kandung kanak-kanak malang itu yang dipercayai turut mendera mangsa sudah ditahan polis kelmarin di sebuah pangsapuri di Jalan Duta di ibu negara.

Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin, berkata pihaknya mendapat laporan berhubung kejadian itu daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sebelum menahan reman lelaki terbabit dan direman sehingga 21 Mac ini untuk siasatan lanjut.


“Berdasarkan laporan perubatan, terdapat kesan kecederaan di atas kening kanan, lebam pipi kanan dan calar pada bawah dagu kanak-kanak itu.

“Selain itu, terdapat juga kesan calar lama pada bahagian belakang kepala dan muka mangsa. Mangsa masih menerima rawatan di Hospital Ampang,” katanya ketika sidang media selepas mengadakan lawatan rasmi di sekitar Ampang bersama Ketua Polis Selangor, di sini, semalam.


Beliau berkata, mangsa juga ada memberitahu pihak JKM dia sering dipukul ibu tiri dan bapa kandungnya sendiri. Harian Metro kelmarin melaporkan seorang kanak-kanak lelaki yang dipercayai menjadi mangsa dera diselamatkan kakitangan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) selepas menerima laporan daripada jiran mangsa kira-kira jam 1 tengah hari Rabu lalu mendakwa kanak-kanak itu sering didera di rumahnya di Taman Putra Sulaiman, di sini.


http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Ibutiridiburu_bapaditahan/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...