Monday, July 25, 2011

ANWAR TIDAK MUNGKIN JADI PM?

POSTED BY ADMIN ON JULY 25TH, 2011

Saudara Pengarang,

Perjuangan merintis ranjau dan onak berduri sejak zaman belia lagi saudara Anwar telah mencipta nama sama ada di peringkat kampus, negara dan antarabangsa. Namun, setakat mana perjuangan Anwar sehingga beliau boleh diangkat menjadi PM satu hari nanti. Adakah Anwar sudah bersedia diasah untuk menjadi PM atau mungkin Anwar akan dibiarkan keciciran di pentas politik negara.

Anwar bukan tandingan Najib atau mana-mana pesaing di dalam negara untuk menjadi PM kerana Anwar sebenarnya sudah berada di pentas dunia malahan beliau sepatutnya mentadbir PBB demi keselamatan dunia.

Anwar yang aku kenali, boleh mencipta nama tetapi bukan di kampung sendiri kerana Anwar mempunyai anugerah ciptaan Ilahi. Sekiranya jawatan Setiausaha PBB boleh diundi pasti Anwar akan mendapat sokongan 100% dari seluruh dunia. Anwar mesti sedar bahawa Anwar bukan lagi berjuang di dalam negara, kerana Anwar hanya boleh mendemokrasikan Malaysia dengan kuasa dan bukan dengan cara jalan raya.

Hari ini dan semalam merupakan hari duka dan lara Anwar, setiap pergerakan dan tindak tanduk Anwar pasti ada yang menghina dan mereka cipta cerita. Kerajaan sedia ada sebenarnya bukan berkerja untuk negara tetapi berkerja untuk memastikan bukan Anwar PM Malaysia. Impian rakyat mungkin atau tidak menjadi nyata, kerana Anwar sentiasa menjadi serangan seluruh kuasa di negara Malaysia. Cerita direka semua menjadi bualan semata-mata. Tapi, Anwar masih berdiri megah dan teguh namun belum tentu Anwar jadi PM kerana mereka ada kuasa.

Sejarah bakal tercipta, tetapi inspirasiku tetap juga merasa Anwar bukan PM dan biarlah ada penggantinya. Berikan tampuk dan bakal PM dari Pakatan Rakyat dari kalangan Underdog, di mana fitnah dan cerita tidak boleh direka. Jika Anwar pernah bersumpah sebelum terpenjara 1998, akan lahir 100 orang seperti Anwar maka Anwar kena buktikan dan dari 100 orang itu adalah bakal PM Malaysia. Pilih yang terbaik dan bukan bekas UMNO, angkatlah pemuda yang bakal jadi PM itu sebagai inspirasi Pakatan Rakyat di seluruh Malaysia.

Doaku dan Malaysiaku, semoga Anwar mencipta kejayaan di peringkat antarabangsa untuk memberikan Malaysia satu lonjakan ke arah memartabatkan demokrasi di negara tercinta. Amin…

Calon Perdana Menteri
ibnunasir81@gmail.com


http://www.kl-today.com/2011/07/anwar-tidak-mungkin-jadi-pm/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...