Sunday, July 10, 2011

Dalih KPN nafi polis cedera Anwar

Sabtu, 09 Julai 2011 20:39
Ditulis oleh Insyirah Zain

Ketua Polis Negara menafikan bahawa pihaknya mengenakan tangkapan awam ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim petang tadi sehingga mengakibatkan Ketua Pembangkang itu dicedera dan terlantar di hospital sekarang.

"Dia tak ada di Pudu. Di situ saja ada gas pemedih mata. Itu tidak benar," kata Tan Sri Ismail Omar ketika diminta bertanggungjawab atas kecederaan Anwar.

Ismail turut menafikan bahawa Anwar ditahan Polis pada petang tadi kerana menyertai perhimpunan aman anjuran Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih 2.0) di ibunegara.

Pun begitu tegasnya, Ismail mengesahkan sebanyak 1,401 orang ditahan, termasuk Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, timbalannya Mohamad Sabu, dua naib presiden Datuk Mahfuz Omar dan Salahudin Ayub.

Turut ditahan pengerusi BERSIH Datuk S Ambiga, Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaludin dan anggota parlimen Subang Sivarasa Rasiah.

Dalam sidang media di Bukit Aman petang ini, Ismail mengambil kesempatan menafikan segala laporan negatif terhadap polis, termasuk apa yang dirujuknya sebagai "berita angin".


Dilaporkan, salah seorang pegawai peribadi Anwar (gambar atas) turut tercedera ketika mempertahankan Anwar yang berdepan dengan sekumpulan polis.

Penangdaily.com dilaporkan, Ahli Parlimen Shah Alam (gambar bawah) Khalid Samad (Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor) turut menjadi mangsa tindakan agresif Polis.

Laporan berkaitan: snipets countdown BERSIH



http://www.penangdaily.com/index.php/Nasional/dalih-kpn-nafi-polis-cedera-anwar.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...