Wednesday, October 22, 2008

2 beradik lari rumah sebab jadi mangsa dera

Oleh TURMADZI MADUN
turmadzi.madun@kosmo.com.my




Salah seorang daripada kanak-kanak yang disyaki didera keluarga sendiri dirawat di Hospital Ampang semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR - Tindakan seorang lelaki menghubungi polis sebaik menjumpai dua beradik perempuan dalam basah kuyup di sebuah pasar raya di Bukit Belacan di sini membongkar satu rahsia apabila mereka dipercayai menjadi mangsa dera.

Semasa ditemui pukul 5 petang kelmarin, kedua-dua beradik berusia lima dan sembilan tahun itu berjalan dalam hujan lebat dan tidak mempunyai arah tuju.

Lelaki yang bersimpati dengan kedua-dua beradik itu kemudian membawa mereka pulang ke rumahnya di Lembah Jaya sebelum menghubungi polis.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Supritendan Amiruddin Jamaluddin berkata, dua jam sebelum kanak-kanak itu ditemui, polis menerima satu laporan daripada seorang wanita yang mendakwa anaknya diculik.

"Wanita itu mendakwa kedua-dua anaknya diculik di sekitar rumahnya di Taman Melor yang terletak kira-kira tiga kilometer dari tempat lelaki itu menemui mereka,'' kata beliau.

Malah menurutnya, wanita berusia 32 tahun dan merupakan suri rumah itu mendakwa kedua-dua anak perempuannya telah diculik dua lelaki yang menaiki sebuah kereta.

Katanya, bagi menyakinkan polis, wanita itu mendakwa kejadian itu disaksikan oleh jirannya.

http://www.kosmo.com.my/21102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...