Wednesday, October 22, 2008

Shah Rukh Khan ke Melaka terima Datuk




MELAKA - Pelakon Bollywood, Shah Rukh Khan (gambar) akan datang ke Melaka untuk menerima anugerah Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) yang membawa gelaran Datuk pada bulan depan.

Menurut Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam, persetujuan pelakon itu telah dimaklumkan kepada Pejabat Yang Dipertua Negeri.

Katanya, kerajaan Melaka serius dengan penganugerahan itu sebagai satu pengiktirafan kepada Shah Rukh Khan yang telah mempromosikan Melaka secara percuma melalui filem lakonannya bertajuk One 2 Ka 4 yang difilemkan di A'Famosa, Alor Gajah beberapa tahun lepas.

"Beliau (Shah Rukh Khan) pun dah setuju, satu dunia pun sudah tahu, jadi kalau ditarik balik tak elok bagi kerajaan negeri dan bagi Shah Rukh Khan, macam kita tak fikir dulu sebelum beri, dah beri kemudian tarik balik, tak elok, buruk siku.

"Jadi, kita tidak akan menarik balik anugerah kebesaran negeri yang diberikan kepadanya walaupun banyak kritikan daripada sesetengah pihak yang mempertikaikan penganugerahan itu," katanya selepas majlis perasmian Menara TM di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC), Ayer Keroh semalam.


http://www.kosmo.com.my/22102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...