Wednesday, October 22, 2008

Hakim tegur AC Mizal gagal hadir mahkamah


Oleh NORLIDA AKMAR IDROS
norlida.idros@kosmo.com.my


SHAFNIE hadir pada perbicaraan di mahkamah sambil ditemani anaknya Muhamad Shafiq Iman di Shah Alam semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

SHAH ALAM - "Ini perkara serius, tak boleh dibuat main-main dan kenapa tidak bantah tarikh hari ini (semalam) ketika kita menetapkan tarikh pada prosiding lepas jika ada penggambaran?"

Itu teguran Hakim Syarie Saarani Ismail kepada AC Mizal (gambar kecil) atau nama sebenarnya Mizal Zaini, 37, kerana gagal hadir di Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam bagi menghadiri prosiding kes tunggakkan nafkah dua anak lelakinya sebanyak RM50,000.

Prosiding semalam berkenaan notis bantahan awal terhadap permohonan bekas isterinya, Shafnie Zainudin, 33, agar satu perintah komital dikeluarkan menghantar responden ke penjara berhubung kegagalannya menjelaskan nafkah.

Shafnie yang diwakili peguam syarie Azmi Mohd. Rais tiba seawal 9.20 pagi ditemani seorang rakan dan anak pertamanya, Muhammad Shafiq Iman, 12.

Hakim menegaskan kehadiran responden amat penting bagi menjamin kelancaran prosiding kes berkenaan.

Saarani dalam masa sama turut meminta peguam syarie mewakili pengacara Akademi Fantasia itu, Siti Aishah Din mengemukakan surat penggambaran bukti ketidakhadiran untuk dimasukkan ke dalam fail mahkamah.

Sebelum itu, Siti Aishah menyampaikan permohonan maaf daripada AC Mizal berikutan kegagalannya hadir di mahkamah atas alasan menjalani penggambaran di Langkawi.


http://www.kosmo.com.my/22102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...