Wednesday, October 22, 2008

Pengurus besar termuda


Pujiono duduk di sebelah Ulfa isteri keduanya yang berumur 12 tahun di sebuah pondok di Semarang, Indonesia pada Ahad lalu.

--------------------------------------------------------------------------------
SEMARANG – Seorang ahli perniagaan terkenal di Semarang, Indonesia Pujiono Cahyo Wicaksono yang terkenal dengan gelaran Syeh Puji mendedahkan isteri keduanya yang baru berusia 12 tahun, Lutfiana Ulfa, lapor sebuah akhbar semalam.

Walaupun masih terlalu muda, isteri keduanya itu diberikan tugas untuk menjadi pengurus besar di beberapa buah syarikat miliknya.

Beliau mempamerkan isteri keduanya itu di pondok pesantrennya kelmarin pada Ahad lalu.

Isteri keduanya itu diberikan tanggungjawab untuk mengendalikan perniagaan dalam pelbagai bidang seperti kaligrafi dan penerbitan buku agama.

“Dia bakal menjadi pengurus besar termuda di Indonesia. Bahkan, mungkin boleh dikatakan di dunia,” kata Pujiono ketika mengumumkan pelantikan isteri keduanya itu.

Walaupun sudah dilantik secara rasmi menjadi pengurus besar, Ulfa masih menunjukkan sikap malunya ketika diwawancara oleh pemberita.

“Insya-Allah, segala kepercayaan yang diberikan Syeh kepada saya akan saya jalankan dengan sebaik-baiknya,'' ujarnya singkat.

Namun, walaupun dia masih malu-malu, Ulfa turut memberikan jawapan dalam bahasa Inggeris.

Pujiano menjelaskan bahawa isteri pertamanya, Umi Hanni yang berumur 26 tahun tidak sanggup untuk mengendalikan perniagaan menyebabkan beliau memilih tanggunjawab itu diserahkan kepada isteri kedua.

Hanni juga sebelum ini memilih Ulfa untuk dijadikan isteri kedua suaminya.

“Isteri pertama saya tidak sanggup. Kerana itu, saya dicarikan yang usianya muda,” kata Pujiono yang berumur 43 tahun dan mendedahkan bernikah dengan Ulfa pada 8 Ogos tahun lalu. – Agensi

http://www.kosmo.com.my/21102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...