Saturday, June 5, 2010

Anak belasah bapa mahu solat Zuhur

2010/06/04

YAN: Seorang anak layak digelar ‘anak setan’ kerana tergamak membelasah bapanya yang bersiap untuk menunaikan solat Zuhur di rumahnya di Kampung Kuala Sedaka, di sini, Selasa lalu, hanya kerana menegur tingkah laku anaknya yang sering keluar malam selain terbabit dengan dadah.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 tengah hari itu, mangsa Mohd Nasir Ismail, berusia 50-an tergamam selepas ditarik anak lelaki dan adik iparnya sebelum ditumbuk dan dipukul.


Difahamkan, sebelum ini, mangsa menegur anak lelakinya yang berusia 20-an dan bekerja sebagai petani kerana sering keluar hingga lewat malam selain terbabit dengan dadah.


Berikutan kejadian itu, mangsa lebam di kaki, tangan dan badan sebelum mendapatkan rawatan di Hospital Yan dan membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Yan.


Seorang keluarga terdekat mangsa yang enggan dikenali memberitahu, mangsa yang sudah berpisah dengan isterinya tinggal berseorangan di rumah itu kerana semua anaknya tinggal dengan bekas isterinya.


“Saya diberitahu, beberapa hari sebelum kejadian, dia menegur anaknya yang sering dilihat keluar hingga lewat malam dan dipercayai terbabit penyalahgunaan dadah. Namun, anaknya tidak berpuas hati hingga tergamak melakukan perbuatan biadap itu. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Yan, Deputi Superintendan Ismail Abu, berkata suspek yang berusia 20-an dan 30-an ditahan di rumah sama sejurus selepas mangsa membuat laporan.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/AnakbelasahbapamahusolatZuhur/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...