Wednesday, November 10, 2010

Mati ditikam menantu

Mati ditikam menantu

Oleh Nazarali Saeril, Salman Hamat dan Ahmad Othman

CARI...polis mencari senjata digunakan dalam pembunuhan.
CARI...polis mencari senjata digunakan dalam pembunuhan.

JOHOR BAHRU: “Jika semua orang sudah tidak sukakan kami lagi, minta ayah bagi RM500, kami akan pergi dari sini. Selepas ini, anggaplah ayah sudah tidak ada anak bernama Emelia lagi.” Begitu antara kandungan SMS dihantar seorang wanita kepada ibunya yang dipercayai menjadi punca pergaduhan hingga mengakibatkan kematian bapanya.

Wanita itu menghantar SMS berkenaan kepada ibunya, Rohani Yacob, 45, sebelum dibaca bapanya, Armen Suardi, 53, menyebabkan lelaki terbabit bertengkar dan bergaduh dengan menantu mereka berusia 23 tahun sebelum warga emas itu mati ditikam dengan sebilah pisau Rambo.

Pergaduhan anak menantu itu berlaku di rumah mangsa di Jalan Bendahara 3, Bandar Tenggara di sini, kelmarin.

Menceritakan tragedi berdarah itu, Rohani yang tiada di rumah ketika itu berkata, anak sulung daripada empat beradik itu sering bertengkar dengan bapanya, namun dia tidak menyangka pergaduhan kali terakhir kelmarin mengorbankan nyawa suaminya.

“Suami menelefon saya memaklumkan dia ditikam menantu di rumah. Suami kata dia ditikam di belakang kepala dan dada menggunakan pisau Rambo dan akan memandu sendiri van untuk membuat laporan di Balai Polis Bandar Tenggara,”

katanya ketika ditemui di Hospital Sultan Ismail (HSI) di sini, semalam.

Menurutnya, dia yang ketika itu berada di bengkel membaiki kenderaan terus pulang ke rumah, tetapi suaminya sudah pergi ke balai polis.

Katanya, tidak tidak lama kemudian, arwah pulang ke rumah sebelum keluar semula dengan memandu van miliknya untuk mendapatkan rawatan di Klinik Kesihatan Bandar Tenggara.

“Suami cedera parah berikutan tikaman pisau yang menembusi otaknya sebelum dihantar dengan ambulans ke Hospital Kulai.

“Berikutan keadaannya yang semakin kritikal kira-kira jam 7 malam kelmarin, arwah dirujuk ke HSI sebelum dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) untuk rawatan lanjut.

“Bagaimanapun, suami disahkan meninggal dunia kira-kira jam 5.20 pagi tadi (semalam),” katanya.

Jenazah mangsa dihantar kembali ke HSI untuk dibedah siasat.

Rohani berkata, lebih menyedihkan, ketika menunggu jenazah arwah dibedah siasat semalam, anak perempuannya, Emelia yang berusia 20 tahun itu masih sempat mengirimkan satu lagi SMS menafikan suaminya menikam bapanya, sebaliknya mendakwa arwah menikam diri sendiri.

“Arwah suami yang baik dan kami sekeluarga cukup sedih dengan kejadian itu, apatah lagi hari ini hari lahir arwah ke-54.

“Saya berharap pembunuh terbabit ditahan dan menerima hukuman setimpal dengan jenayah dilakukannya,” katanya.

Menurutnya, hubungan anak dan menantunya dengan arwah suami agak dingin sejak bertahun lalu.

“Menantu tidak mempunyai pekerjaan tetap, malah kami yang membantu membeli barangan keperluan cucu yang berusia 10 bulan seperti susu dan sebagainya.

“Kami tidak sangka ini balasannya terhadap kebaikan kami kepada mereka selama ini,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/articles/Matiditikammenantu/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...