Thursday, February 17, 2011

‘Mohon lepas cara baik, ingin mula hidup baru’

KUALA LUMPUR: “Saya harap suami faham keadaan saya dan anak. Saya ingin memulakan hidup baru dan lupakan segala pengalaman pahit sebelum ini,” kata Ayu, mangsa belasahan suaminya yang berang selepas rancangannya beristeri empat gagal.

Katanya, apa yang penting, dia perlu memberi tumpuan kepada pelajaran anak, selain mencari rezeki dengan berniaga kecil-kecilan bersama kakaknya di pekan Kuala Kubu Baru.


Ayu berkata, dia memohon kepada suaminya melepaskannya dengan cara baik kerana tidak mahu lagi hidup dalam keadaan begitu selepas tujuh tahun digantung tak bertali dan tidak diberikan nafkah zahir dan batin seperti orang lain.

“Cukuplah apa yang saya lalui selama ini. Saya tidak sanggup lagi hidup dalam keadaan begini selamanya. Hati saya begitu sedih mengenangkan perbuatan suami yang sanggup memukul anak yang tidak tahu apa-apa semata-mata mahu melepaskan geram ke atas saya.


“Paling menyedihkan apabila dia juga sanggup melarikan anak kami yang masih menyusu badan ketika itu ke Negeri Sembilan,” katanya semata-mata mahu melihat saya tertekan kerana menggagalkan hasratnya berkahwin kali keempat.


“Puas saya merayu kepadanya supaya memulangkan anak kepada saya, namun tidak diendahkan. Malah saya juga dihalau keluarga mentua yang menyalahkan saya dan tidak mahu mendengar penjelasan terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi semalam.

Menurutnya, sepanjang perkahwinannya sejak 14 tahun lalu, dia dan suami pernah beberapa kali menghadiri kaunseling di pejabat agama, namun tidak membuahkan hasil kerana suaminya kembali menjadi panas baran dan memukulnya setiap kali timbul perselisihan faham.


Katanya, dia sudah memikirkan semasak-masaknya untuk mengambil keputusan itu dan anak-anak faham situasi yang berlaku kerana mereka menyaksikan sendiri bagaimana dia dipukul malah turut men Muka depan akhbar ini kelmarin melaporkan seorang isteri menderita tujuh tahun selepas menjadi mangsa pukul suami sendiri yang berang kerana rancangannya beristeri empat digagalkan isteri pertama.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/2011021601254220110216012542/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...