Monday, March 7, 2011

Najib akui PRK tidak cerminkan PRU

Posted by admin on March 7th, 2011

Di bangunan Parlimen hari ini, Perdana Menteri yakin kejayaan Barisan Nasional (BN) dalam dua pilihan raya kecil (PRK) terbaru semalam menampakkan trend sokongan pengundi terhadap BN semakin meningkat dan bertambah kukuh, kata Datuk Seri Najib Tun Razak. Menyifatkan sokongan pengundi, termasuk dari pengundi bukan Melayu terhadap BN sebagai trend menggalakkan, Perdana Menteri berkata BN akan terus berusaha mengukuhkan lagi prestasinya dalam melaksanakan janji kepada rakyat.

“Semakin hari kita dapat buktikan, apa yang kita janjikan dapat kita laksanakan. Saya percaya tahap sokongan dapat kita tingkatkan lagi. Apa isu yang ditimbulkan parti pembangkang, tidak diterima oleh rakyat kerana rakyat lebih melihat kepada jaminan masa depan mereka.

“Mereka yakin BN dapat memenuhi harapan dan jangkaan mereka untuk kecapi kualiti kehidupan yang lebih baik,” katanya kepada pemberita selepas perasmian Mesyuarat Pertama Penggal Keempat Parlimen ke-12 oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di Parlimen di sini, Isnin.

Katanya ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim juga tidak lagi membawa impak positif kepada pembangkang, sebaliknya beliau menjadi satu liabiliti kepada pembangkang.

“Saya dengar, Pas pun suruh Anwar jangan muncul di PRK. Ada SMS yang mengatakan suruh dia jangan datang,” katanya.

Ketika menjawab soalan sama ada kejayaan ini petanda baik untuk kerajaan negeri Sarawak mengadakan pilihan raya negerinya, Najib bagaimanapun akui bahawa PRK adalah berbeza dengan pilihan raya umum kerana ia mengambil kira beberapa faktor termasuk isu tempatan.

Najib berkata sokongan pengundi bukan Melayu terhadap BN juga mengalakkan, malah mereka juga spontan dalam menunjukkan kemesraan kepada BN.

KL-Today.com


http://www.kl-today.com/?p=14401

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...