Wednesday, August 24, 2011

Zuraida: K'jaan tak boleh saman saya

Abdul Rahim Sabri
Ogos 23, 11
1:42pm

Ketua Wanita PKR berkata kerajaan tidak boleh menyaman individu yang mengkritik, khususnya berhubung dakwaannya pendatang tanpa izin (PATI) diberikan 'skrip bersumpah' menyokong BN.

Bagaimanapun, Zuraida Kamaruddin berkata, beliau tidak gentar berdepan kemungkinan dikenakan tindakan itu walaupun menganggapnya "terkeluar" daripada peruntukkan undang-undang.

"Kalau terjadi (saman), kita dapat bukti (PATI) mengangkat sumpah, ada dolak dalih dalam kerajaan.

"Apa-apa tindakan kita buat sesuatu, kita tidak buat tanpa asas. Kita bertanggungjawab," katanya dalam sidang media di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

Zuraida mengulas hasrat Kementerian Dalam Negeri (KDN) semalam yang menimbang mengambil tiga tindakan terhadapnya yang masih belum membuat laporan polis dan mengemukakan bukti berkaitan dakwaan itu.

Tan Sri Mahmood Adam dilapor berkata, langkah itu sama ada membuat laporan polis terhadap Zuraida, melaporkannya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) atau menyaman ahli parlimen Ampang itu.

Zuraida berkata, susulan kenyataan itu, beliau disarankan beberapa peguam supaya menyahut cabaran kerajaan.

Beliau berkata, beliau sepatunya membuat aduan polis hari ini tetapi menangguhkannya kerana "masanya tidak sesuai".

"Insya-Allah dalam minggu ini (buat laporan polis)... Kita tunggu masa dan saat yang sesuai (untuk dedahkan). Kita sedang buat back-up," katanya.

Dalam sidang media yang sama, pengarah strategik PKR Rafizi Ramli berkata KDN harus bersikap adil dengan membuat penyiasatan terhadap isu yang dibangkitkan oleh Zuraida.



http://malaysiakini.com/news/173849

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...