Sunday, June 7, 2009

Kwai Chang Caine mati dek onani


TINGGAL NAMA...seorang wanita meniru gaya Marylin Monroe melihat bintang David Carradine di laluan Walk of Fame di Los Angeles, AS semalam.

BANGKOK: Kematian David Carradine yang mulanya disangka bunuh diri mungkin sebenarnya tidak disengajakan apabila polis menemui petunjuk baru pada mayatnya, semalam.

Ditemui kaku dalam almari dengan leher terikat kelmarin, bintang siri Kung Fu itu mungkin asyik melakukan onani dan menemui ajal tiba-tiba.

Andaian itu dibuat apabila polis menemui tali mengikat kemaluan Carradine, 72, selain seutas tali lain melilit lehernya.

Kedua-dua tali itu kemudian disambung dan digantung di dalam almari.

Komander polis Bangkok, Worapong Siewpreecha, berkata dalam keadaan begitu tidak dapat dipastikan Carradine sengaja membunuh diri.

“Ada kemungkinan dia mati akibat melancap,” katanya kepada media.

Mayat Carradine yang popular pada 1970-an melalui watak Kwai Chang Caine dalam siri Kung Fu itu ditemui kakitangan Hotel Nai Lert Park di Bangkok, kelmarin.

Dia berada di Bangkok untuk menjalani penggambaran filem terbarunya, Stretch.

Carradine turut popular apabila muncul dalam filem Kill Bill (2003) dan Kill Bill 2 (2004).

Laporan awal bedah siasat mendapati, Carradine mati akibat kekurangan oksigen tiba-tiba dan tiada sebarang kecederaan pada tubuhnya.

Sumber berkata, pihak forensik kini memeriksa kuku Carradine dan contoh tisu untuk membandingkan DNA itu dengan sampel diambil dari tali yang mengikat tubuh pelakon berkenaan.

“Jika sama, kemungkinan besar Carradine mengikat tali itu sendiri,” katanya.

Laporan penuh autopsi dijangka hanya diperoleh hari ini.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Forensik Hospital Chulalongkorn, Nanthana Sirisap, berkata kematian Carradine bukan disebabkan faktor semula jadi.

“Ujian dadah dan alkohol dilakukan,” katanya.

Pakar forensik di Jabatan Keadilan Thailand, Porntip Rojanasunan, pula berkata pelakon itu mungkin mati akibat kemalangan erotik.

“Ia bukan bunuh diri, tetapi dia mati selepas melancap,” katanya.

Sementara itu, stesen CNN melaporkan, isteri dan pengurus Carradine mengesyaki ada unsur jenayah dalam kes kematian aktor itu.

Pengurusnya, Chuck Binder, berkata dia diberitahu penerbit Stretch yakin ada unsur khianat terbabit.

Rakan Carradine, Michael Madsen, pula berkata, satu-satunya perkara yang ingin ditegaskan isteri mendiang, Annie Bierman, adalah ia bukan kes bunuh diri.

- AFP

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Saturday/Global/20090606105642/Article/index_html


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...