Sunday, June 7, 2009

Lelaki mengaku bunuh isteri

SYDNEY: Seorang jurujual Amerika Syarikat mengaku bersalah membunuh tanpa niat isterinya ketika percutian bulan madu di Terumbu Karang Besar Australia, lebih lima tahun lalu.

Siasatan mendapati seorang rakan penyelam melihat tertuduh memeluk isterinya ke dasar laut sebelum naik ke darat tanpa mangsa.

David Gabriel Watson yang dikenali sebagai Gabe mengaku atas dakwaan berkenaan ketika perbicaraan mahkamah Brisbane berhubung dengan kematian isterinya, Christina, 26, pada Oktober 2003.

Watson, 32, dalam percutian bulan madu bersama isteri barunya itu apabila mangsa lemas ketika menyelam di Townsville, kira-kira 11 hari selepas perkahwinan mereka di Amerika Syarikat.

Seorang jurulatih selam menemui Tina Watson yang baru belajar menyelam skuba terbaring di dasar laut selepas Gabe, seorang penyelam terlatih meminta bantuan.

Pada pertengahan 2008, satu siasatan mendapati Watson membunuh isterinya dengan membawanya ke dasar laut dan menutup bekalan udara isterinya itu.

Watson mengaku di mahkamah bahawa dia membunuh tanpa niat. Pendakwa, Brendan Campbell menerima pengakuan berkenaan. - AFP

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Dunia/20090606011650/Article/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...