Thursday, November 18, 2010

Malang si penyamun


BANDAR BARU BANGI – Taktik licik geng pecah rumah rakyat asing dipercayai warga Columbia yang membaling batu pada tingkap dan pintu rumah sebuah rumah bagi memastikan rumah tidak berpenghuni sebelum bertindak memecah masuk gagal apabila perbuatan mereka disedari penduduk.

Dalam satu kejadian di Seksyen 8, Fasa 2 Bandar Baru Bangi, geng terdiri dari tiga lelaki dan seorang wanita yang cuba melarikan diri dengan memecut menaiki kereta selepas disergah penduduk gagal selepas kenderaan mereka merempuh sebuah kenderaan lain sebelum terbabas.

Kalut dengan situasi tersebut, cubaan meloloskan diri dengan bertindak lari meninggalkan kenderaan juga gagal apabila dua daripada mereka berjaya diberkas penduduk selepas hampir satu kilometer kumpulan terbabit.

Pengerusi Persatuan Penduduk Seksyen 8, Fasa 2 Bandar Baru Bangi, Sharom Abu Hasan, 54, berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 3.45 petang apabila penghuni rumah keluar membeli barangan keperluan harian di pasar raya berhampiran manakala anak perempuannya tinggal di rumah.

Menurutnya, kumpulan empat penjenayah berkenaan yang berusia lingkungan 25 hingga 35 tahun pada mulanya bertindak membaling batu di pintu dan tingkap rumah bagi memastikan rumah berkenaan berpenghuni atau sebaliknya.

“Setelah menyedari tiada maklum balas dari penghuni rumah, dua lelaki bertindak memecahkan kunci pagar dan rumah manakala dua rakannya terdiri dari seorang perempuan dan lelaki menunggu dalam kereta di hadapan rumah.

“Bagaimanapun penjenayah berkenaan tidak menyedari bahawa anak perempuan penghuni rumah berada di dalam dan bertindak menghubungi ibunya dan jiran setempat mendapatkan bantuan dengan keluar melalui pintu belakang,” katanya.

http://www.sinarharian.com.my/selangor/content/story8408939.asp

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...