Thursday, November 18, 2010

Sifat keji pemuda terbalas


KOTA BHARU - Sifat keji seorang pemuda yang merogol anak saudara tirinya sendiri terbalas apabila dia dikenakan hukuman penjara 18 tahun dan 12 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Dalam kejadian yang berlaku 3 Jun lalu, tertuduh tanpa perikemanusiaan sanggup merogol mangsa yang baru berumur 10 tahun dan lebih memilukan dia mengidap sakit jantung.

Hakim Dazuki Ali mengarahkan tertuduh yang bekerja sendiri menjalani hukuman tersebut daripada tarikh dia ditangkap pada 5 Jun lalu iaitu dua hari selepas kejadian berkenaan berlaku.

Mengikut fakta kes, ketika kejadian ibu mangsa tidak ada di rumah dan dia sedang bermain dengan adik perempuannya yang masih kecil di dalam bilik sebuah rumah di Kampung Tok Batek, Jalan Pantai Cahaya Bulan pada 3 Jun 2010, lebih kurang pukul 2 petang.

Dalam pada itu, tertuduh yang berpakaian kemeja T dan berseluar putih dalam rayuan memohon mahkamah meringankan hukuman ke atasnya.

Timbalan Pendakwa Raya, Asmah Azhari memohon mahkamah mengenakan hukuman berat terhadap tertuduh yang sepatutnya melindungi seorang kanak-kanak yang baru berusia 10 tahun, sembilan bulan ketika itu.

Bagaimanapun menurutnya, tertuduh telah bertindak tidak berperikemanusiaan apabila mengambil kesempatan merogol seorang kanak-kanak yang sedang leka bermain di dalam sebuah bilik di rumahnya.

”Apa yang lebih malang lagi, mangsa merupakan penghidap sakit jantung sejak kecil dan telah mengenali tertuduh dalam tempoh yang lama menyebabkan dia berasa takut dan trauma,” katanya.

Pemuda itu didakwa melakukan kesalahan tersebut mengikut Seksyen 376 (3) Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara tidak lebih 30 tahun dan sebat tidak kurang 10 sebatan.

http://www.sinarharian.com.my/kelantan/content/story8411849.asp

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...