Thursday, November 18, 2010

Sering mengadu sakit kepala


MATANG – Seorang warga emas, di sini terkejut apabila terdapat serpihan kaca dalam kepalanya selepas terlibat dalam satu kemalangan pada September tahun lalu.

Chow Siew Eng, 68, berkata, kemalangan itu berlaku pada 26 September 2009 di kawasan Jalan Kamunting.

Menurutnya, akibat kemalangan itu kepalanya luka dan dihantar ke hospital untuk menerima rawatan lanjut.

"Namun selepas menerima rawatan, saya terpaksa tinggal di wad dan pada hari kedua, saya dibenarkan pulang memandangkan kecederaannya tidak parah.

“Beberapa bulan kemudian, saya sering mengalami pening kepala dan akhirnya berjumpa dengan doktor bagi memastikan semuanya berada dalam keadaan baik,” katanya ketika ditemui :Sinar Harian.

Siew Eng berkata, walau bagaimanapun doktor tidak dapat mengesan apa-apa dan hanya memberi ubat untuk disapu di bahagian luar.

“Minggu lepas, saya ke rumah anak di Kuala Lumpur dan memberitahu mengenai kepala saya yang kerap pening. Anak saya memeriksa kesan luka di kepala dan ternampak serpihan kaca.

“Anak membawa saya ke Hospital Taiping dan pada 10 November lalu, kaca itu dikeluarkan,” katanya.

Katanya, selepas kemalangan itu, saya juga pernah melakukan pemeriksaan tetapi tidak dapat mengesan apa-apa.

Sementara itu, Exco Kerajaan Negeri, Datuk Dr Mah Hang Soon yang melawat Siew Eng di rumahnya akan menyemak semula aduan diterimanya.

“Semakan semula laporan perubatan Siew Eng dengan pihak hospital juga akan dilakukan supaya semuanya jelas,” katanya.

http://www.sinarharian.com.my/perak/content/story8408366.asp

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...