Tuesday, November 9, 2010

Nyaris terbakar hidup-hidup


SEBUAH kereta milik ahli keluarga Lai rosak dipercayai disimbah cat merah oleh ah long di Seremban baru-baru ini.


KUALA LUMPUR - Tindakan ah long yang menggunakan kekerasan untuk mengutip hutang nampaknya tiada kesudahan.

Terbaru, 13 sekeluarga menghadapi detik cemas apabila mendakwa mereka nyaris terbakar hidup-hidup apabila ketiga-tiga buah rumah teres yang didiami mereka dikatakan dilempar dua bom petrol oleh ah long di Taman Desa Rasa, Seremban, Negeri Sembilan baru-baru ini.

Difahamkan, kejadian pada pukul 1.30 pagi 27 Oktober lalu itu berkait rapat dengan kegagalan salah seorang ahli keluarga mereka berusia 27 tahun yang gagal melunaskan hutang dengan 12 ah long berjumlah RM140,000 sejak awal tahun ini. Wang pinjaman itu digunakan untuk bermain judi.

Dua biji bom buatan sendiri tersebut dilemparkan di depan dan belakang rumah hingga menyebabkan beberapa bahagian luar premis tersebut terbakar. Lebih teruk sebuah kereta salah seorang mangsa rosak akibat disimbah dengan cat merah.

Ketua keluarga tersebut, Lim Lai, 63, berkata, mereka semua terselamat apabila kejadian tersebut disedari oleh jiran yang terus menjerit dan mengarahkan mereka yang ketika itu sedang tidur supaya segera keluar.

Dakwanya, ini merupakan kejadian kali kedua di mana kenderaan salah seorang mereka pernah disimbah cat 10 hari sebelum itu.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1109&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...