Monday, November 29, 2010

Pasangan kekasih ditangkap khalwat




LUNAS - Sepasang kekasih berusia 20-an ditangkap oleh lima anggota penguat kuasa Pejabat Agama Islam Daerah Kulim (PADK) kira-kira jam 10.30 malam semalam kerana bersekedudukan di sebuah rumah teres di sini.

Jurucakap PADK berkata, pihaknya menerima maklumat daripada orang ramai kira-kira jam 9.30 malam berikutan sering ternampak perempuan berkenaan masuk ke dalam rumah kekasihnya.

"Ketika membuat serbuan di rumah pasangan itu, pintu pagar tidak berkunci dan hanya pintu gerigi besi dan pintu rumah berkunci. Setelah memperkenalkan diri, PADK terpaksa menunggu hampir 10 minit sebelum lelaki berkenaan membuka pintu. Hasil pemantauan, PADK mendapati remaja perempuan berkenaan melarikan diri ke bilik lain.

"Lelaki berkenaan pada mulanya memaklumkan dia tinggal seorang, namun setelah rumahnya diperiksa, PADK menjumpai seorang perempuan dalam almari baju plastik dengan hanya berbaju 'singlet' dan berseluar pendek. Hasil soal siasat, pasangan itu tidak mempunyai sebarang hubungan mahram dan mereka kemudiannya dibawa ke Balai Polis Lunas untuk membuat laporan," katanya.

PADK berkata, pada mulanya lelaki berkenaan tidak mengaku perempuan itu adalah kekasihnya, namun akhirnya menyatakan dia terpaksa memanggil teman wanitanya untuk menemaninya di rumah kerana dia sering ternampak lembaga putih dalam rumah dan meminta kekasihnya menjaga kucingnya yang ada di bahagian bilik hadapan.

"Pasangan itu akan disiasat di bawah Seksyen 9 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Kedah 1988 jika disabit kesalahan mereka boleh dikenakan penjara setahun atau denda RM2,000 atau kedua-duanya sekali mengikut keputusan mahkamah.

"Pasangan itu dikemudiankannya dibebaskan dengan ikat jamin dan diarahkan hadir ke PADK untuk diambil kenyataan dan menetapkan tarikh perbicaraan mereka di Mahkamah Rendah Syariah Kulim” katanya.�

http://www.sinarharian.com.my/sh/utr/content/story8466211.asp

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...