Monday, November 29, 2010

Perwakilan kesal 'rakan' turut serang Anwar

Jimadie Shah Othman
Nov 27, 10
3:40pm

Terdapat di kalangan "rakan" sendiri yang terlibat dalam "serangan istimewa" bertali arus terhadap Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dakwa seorang perwakilan dalam kongres parti itu.

Perwakilan Terengganu Fariz Musa berkata, perkara itu berlaku apabila serangan daripada Umno didakwa gagal memberikan sebarang kesan.

pkr congress 271110 fariz musa"Di blog, Facebook juga sebut Anwar Ibrahim hilang arah, sebab itu perlu ditegur. Kita tak pertikai kebebasan bersuara dan hak mengkritik, tetapi sudah pasti biarlah dalam keadaan beradap.

"Jangan cemarkan parti yang kita sayang," katanya yang juga bekas
timbalan ketua Pemuda PKR sesi lalu.

Berucap membahaskan ucapan dasar presiden dalam kongres PKR di Petaling Jaya hari ini, Fariz (kiri) juga menolak bahawa Anwar berselindung di belakang jawatan ketua umum secara tidak demokratik.

"Anwar Ibrahim bukan angkat diri sendiri, tapi ia dilantik dalam kongres 2007. Yang angkat adalah kita sendiri.

"Ini tindakan yang demokratik kerana diputuskan oleh badan paling atas dalam parti," katanya.

pkr congress 271110 crowdSementara itu, wakil Wanita Winnie Juani pula membangkitkan isu kebanjiran warga asing di negeri itu yang didakwa amat membimbangkan.

"Kalau ini berterusan, suatu hari nanti tidak hairan jika ketua menteri Sabah sendiri terdiri daripada warga asing yang menuntut hak yang sama (dengan rakyat Sabah)," katanya yang juga ketua Wanita Penampang, Sabah.

Sehubungan itu, Winnie meminta Pakatan Rakyat mengambil berat isu itu bagi "mengembalikan maruah dan menyelamatkan Sabah untuk Malaysia."

http://malaysiakini.com/news/149328

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...