Saturday, November 27, 2010

Wanita PKR mahu ketua umum 'dirasmikan'

Wanita PKR mahu ketua umum 'dirasmikan'

Abdul Rahim Sabri
Nov 26, 10
1:54pm

Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin mengusulkan kepada perwakilan Wanita agar diwujudkan jawatan ketua umum secara rasmi dan diserahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

NONE"Datuk Seri Anwar Ibrahim, saya tidak perlu sebut (panjang) kerana sebelum ini beliau diaibkan dan dinafikan haknya dan keluarganya.

"Oleh kerananya, Keadilan (PKR) ditubuhkan (maka) beliau perlu diberi pengiktirafan. Khas untuknya," katanya sewaktu menyampaikan ucapan dasarnya dalam kongres Wanita hari ini.

Sehubungan itu, beliau memohon suara-suara permintaan daripada perwakilan Wanita untuk "menabalkan" Anwar sebagai ketua umum.

"Lahirnya reformasi kerana Anwar, suburnya demokrasi usaha Anwar, melangkah inovasi bersama Anwar!" katanya sewaktu menyampaikan ucapan yang berjudul "Suburkan Demokrasi Tujah Inovasi".

Sementara itu dalam sidang medianya selepas itu, Zuraida berkata, Wanita PKR mahu jawatan tersebut diwujudkan secara rasmi "di akhir kongres ini".

Zuraida yang juga ahli parlimen Ampang berkata Anwar juga dikenali ramai dari dalam dan luar negara, maka sewajarnya kredibiliti beliau dimanfaatkan dengan meletakkan beliau dalam struktur parti.

Ditanya sama ada jawatan itu akan menyebabkan konflik dengan presiden parti, Zuraida menafikan perkara tersebut.

"Ia akan memperkukuhkan peranan presiden. Kita memiliki beliau sebagai mentor kepada parti dan mengetuai Pakatan Rakyat," katanya.

Katanya lagi, dengan imej Anwar yang dikenali di luar negara, beliau boleh memastikan imej parti dan Pakatan dikenali di peringkat antarabangsa.

http://malaysiakini.com/news/149232

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...