Thursday, December 9, 2010

Dakwa doktor silap punca bayi mati


SAADIAH melihat salinan laporan doktor berhubung kematian bayi perempuannya sambil diperhatikan dua anaknya, Muhammad Aiman (tengah) dan Muhammad Ridzuan di rumahnya di Flat Taman Seri Bayu, Bayan Lepas semalam.


BAYAN LEPAS - Hati ibu mana yang tidak luluh apabila kelahiran cahaya mata yang amat dinanti-nantikan berakhir dengan tragedi.

Kepiluan itu menyelubungi Saadiah Sulaiman, 33, selepas kematian puteri tunggalnya semasa dilahirkan dikatakan berpunca daripada doktor yang menyambut kelahiran bayi tersebut gagal membuat keputusan yang betul.

Dia yang tinggal di Flat Taman Seri Bayu dekat sini dijangka melahirkan bayi seberat 3.4 kilogram dan sepatutnya dibedah, tetapi diminta lahir secara normal oleh pihak hospital atas alasan lebih mudah dan selamat.

Akibatnya, bayi perempuan yang sepatutnya menjadi pelengkap kepada dua puteranya lemas dalam kandungan dan terpaksa dibedah, tetapi meninggal dua hari selepas dilahirkan.

Menceritakan detik memilukan itu, Saadiah berkata dia dimasukkan ke Wad Bersalin Hospital Pulau Pinang (HPP) pada 6 Ogos lalu setelah kandungannya berusia 40 minggu 10 hari.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1208&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...