Sunday, May 10, 2009

Pelajar hilang ditemui mati dipercayai dibunuh





TEMERLOH - Seorang pelajar perempuan Sekolah Menengah Kebangsaan Kerayong, Bera- yang hilang sejak minggu lepas ditemui mati dipercayai dibunuh di kawasan perindustrian Mentakab, dekat sini, awal pagi semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri Pahang, T. Narenasagaran berkata, Chua Li Yen, 17 (gambar), dipercayai mati dibunuh sejak beberapa hari lepas, dan mayatnya ditemui hampir reput di tepi longkang sebuah kedai kosong oleh orang awam pada kira-kira pukul 3.30 pagi ini.

"Mayat sudah dihantar ke Hospital Sultan Ahmad Shah Temerloh untuk bedah siasat, siasatan juga dijalankan bagi melihat sekiranya kejadian ini membabitkan kes rogol," katanya di sini, semalam.

Narenasagaran berkata, menurut laporan polis sebelum ini, Li Yen dilaporkan hilang pada 1 Mei lepas.

"Beliau dipercayai keluar rumah selepas bapanya Chua Yun Jiang, 43, bersama ibu dan empat adiknya pergi bercuti di Port Dickson pada 30 April lepas," katanya.

Narenasagaran berkata, selepas pulang bercuti pada malam 1 Mei, bapa Li Yen mendapati anaknya itu sudah tiada di rumah dan tidak menjawab telefon bimbitnya ketika dihubungi.

- Bernama

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0510&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...