Friday, October 29, 2010

Kes nusyuz Exco Wanita Umno 24 Januari depan

SHAH ALAM: Kes nusyuz (ingkar) yang difailkan seorang jurutera terhadap isterinya iaitu Exco Wanita Umno, Senator Datin Paduka Norhayati Onn akan dibicarakan di Mahkamah Rendah Syariah, di sini, pada 24 Januari depan.

Hakim Syarie Drs Atras Mohamed Zin menetapkan tarikh itu selepas peguam Muhammad Buruk yang mewakili Mohd Suffian Abdul Aziz, 52, memberitahu mahkamah bahawa pihaknya tetap meneruskan permohonan nusyuz.


Pada masa sama, mahkamah turut menetapkan 25 November ini untuk membuat keputusan terhadap permohonan Mohd Suffian bagi membatalkan permohonan cerai taklik yang difailkan Norhayati, 47.


Pada 18 Februari 2008, Mohd Suffian memfailkan permohonan nusyuz terhadap isterinya mengikut Seksyen 60(2)(3) Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Selangor 2003.

Sementara itu, di luar mahkamah, Mohd Suffian memberitahu, beliau akan memberikan keterangan secara lisan dalam prosiding perbicaraan dengan menzahirkan segala perkara yang berlaku dalam rumah tangganya.


Pada prosiding semalam, Mohd Suffian hadir ditemani dua anaknya, Ahmad Razali, 26, dan Siti Hasmah, 23, hasil perkongsian hidup bersama Norhayati.

Norhayati bagaimanapun tidak hadir dan dia diwakili peguam Rubiah Jaafar.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/KesnusyuzExcoWanitaUmno24Januaridepan/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...