Thursday, February 10, 2011

Demo: Setiausaha PSM beri keterangan esok

Demo: Setiausaha PSM beri keterangan esok
Feb 8, 11 3:11pm

Setiausaha Parti Sosialis Malaysia (PSM) S Arutchelvan akan memberikan kenyataan kepada polis petang esok ekoran penyertaannya dalam perhimpunan antipresiden Mesir Hosni Mubarak pada 4 Februari lalu.

NONEMenurut penyelaras NGO hak asasi Suara Rakyat Malaysia (Suaram) Nalini E, beliau akan menemani Arutchelvan bersama dengan peguam N Surendram di ibu pejabat polis daerah (IPD) Cheras di ibu negara bagi proses itu.

"Kenyataannya akan direkodkan bawah Seksyen 112 Kanun Acara Jenayah," kata Nalini dalam kenyataan hari ini.

Kelmarin, ibu pejabat PSM memberitahu, Arutchelvan mengabaikan permintaan polis - yang datang ke rumahnya - supaya kenyataannya dirakamkan pada hari itu.

protest against hosni mubarak us embassy kuala lumpur crowd 1Menurut kenyataan itu, Notis 111 Kanun Acara Jenayah yang diserahkan padan Arutchelvam tidak menetapkan tarikh dan masa beliau perlu berbuat demikian.

Arutchelvan juga kemudiannya membuat laporan polis mendakwa kunjungan empat anggota penguatkuasa Cheras itu sebagai satu bentuk gangguan, salah guna kuasa dan mala-fide.

Pada 4 Februari lalu, Arutchelvam menyertai kira-kira 3,000 rakyat Malaysia yang menyertai perhimpunan selepas solat Jumaat di luar kedutaan Amerika Syarikat di ibu negara, menuntut supaya Presiden Mesir, Hosni Mubarak meletak jawatan.

http://malaysiakini.com/news/155496

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...