Friday, February 4, 2011

Selangor bantu mangsa banjir


MERCHANG - Nasib 24 mangsa banjir di kawasan Merchang yang didakwa tercicir daripada menerima bantuan Kerajaan Negeri terbela apabila Kerajaan Selangor dan Pertubuhan Misi Bantuan Kemanusiaan Selangor (Pantas) tampil memberi sumbangan.

Exco Jawatankuasa Tetap Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi dan Inovasi Selangor, Rodziah Ismail ketika berucap pada majlis penyampaian bantuan tabung Pantas kepada mangsa banjir di sini berkata, bantuan itu adalah satu perkongsian Kerajaan Selangor untuk meringankan beban mereka yang memerlukan.

“Ia bukannya untuk memancing undi kerana jika kita berhajat ke arah itu, kita akan membuat perkara lain. Kita memilih tempat bagi mencari mereka yang tidak mendapat bantuan sewajarnya sebagai satu perkongsian daripada Kerajaan Selangor,” katanya.

Mengulas mengenai pentadbiran Selangor, Rodziah berkata, walaupun PR baru sahaja memerintah negeri itu, rakyat Selangor telah menikmati kemudahan air percuma yang tidak pernah terdetik di hati pemimpin UMNO Selangor sebelum ini untuk melaksanakannya demi rakyat.

“Terengganu lebih baik berbanding Selangor, Selangor hanya ada pasir dan tanah tetapi apa yang dapat kita buat adalah yang terbaik untuk rakyat,” katanya.

Dalam pada itu, seramai 50 penduduk di sekitar Parlimen Kuala Nerus juga turut menerima bantuan sama. Tabung itu seterusnya akan ke Kelantan dan Johor sebelum berakhir di Pahang.

http://www.sinarharian.com.my/sh/terengganu/content/story8712238.asp

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...