Friday, March 25, 2011

Sebak lihat slip arwah anak

JASIN: “Waktu kami sekeluarga sampai di pintu pagar sekolah ini (Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Selandar, Jasin), air mata saya sudah berlinangan kerana sepatutnya arwah bersama kami mengambil keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) ini.

“Namun, apakan daya arwah sudah pergi buat selama-lamanya,” kata Noraihan Sharif, 49, bapa kepada Allahyarham Muhammad Zulhaili, yang meninggal dunia pertengahan bulan lalu.


Remaja terbabit meninggal dunia apabila dipercayai mengalami jangkitan kuman ketika mengikuti program di Pusat Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Kem Wawasan, Papar, Sabah.

Allahyarham mendapat 6A 3B iaitu Bahasa Melayu dan Matematik (A+); Bahasa Inggeris, Pendidikan Islam dan Sejarah (A); Matematik Tambahan (A-); Fizik (B+); Biologi dan Kimia (B).


Menurut Noraihan, walaupun sedih dia tetap menghadirkan diri bersama keluarga mengambil keputusan itu bagi mewakili anaknya.


“Kami datang menemui rakan-rakannya dan guru yang banyak membantunya di sekolah ini,” katanya.

Noraihan berkata, dia terharu menatap keputusan diperoleh anaknya.


Bapa kepada lima orang anak itu berkata, ketika hayatnya, Allahyarham bercita-cita menjadi juruterbang, walaupun dia memberi pendapat mencari kerjaya lain dan arwah tetap mahu meneruskan cita-citanya itu.

“Namun, arwah tidak sempat mencapai cita-citanya kerana Allah lebih menyayanginya,” kata Inspektor Kesihatan yang berkhidmat di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) itu.


Menurutnya, anaknya mengikuti program di PLKN sejak awal tahun ini sebelum dimasukkan ke hospital kerana jangkitan kuman pada 13 Februari lalu.


“Ketika saya melawat arwah, dia berada dalam keadaan koma dan dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Queen Elizabeth di Kota Kinabalu, Sabah dan meninggal dunia dua hari selepas itu,” katanya.


http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Sebaklihatsliparwahanak/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...