Monday, November 15, 2010

ChicKing tawar peluang niaga


DARI kiri Azarae, A.K Mansoor dan Pengurus ChicKing cawangan Tropicana City Mall, Zainiza Din di Kuala Lumpur baru-baru ini.


PETALING JAYA – ChicKing Fried Chicken (ChicKing), rangkaian restoran makanan segera dari Emiriyah Arab Bersatu (UAE) bercadang untuk menyediakan peluang keusahawan kepada mahasiswa di negara ini melalui program bersama dengan Pusat Pembangunan Keusahawan Siswazah Malaysia (Pusmal).

Pusmal yang diwujudkan pada bulan Disember 2005 adalah sebuah agensi yang telah diwujudkan oleh Universiti Malaya (UM) yang berperanan untuk mewujudkan semangat dan kemahiran keusahawanan di kalangan pelajar dan siswazah dari seluruh institusi pengajian tinggi tempatan.

Menurut Pengerusi Pusat Pembangunan Keusahawanan Siswazah Malaysia (Pusmal), Prof. Madya Datuk Dr. Azarae Idris, Pusmal akan mengadakan Program Latihan Perusahaan Keusahawanan (Intern-preneurship) dengan Chic- King bagi tempoh enam bulan.

“Siswazah di bawah Pusmal ini akan diletakkan di premis ChicKing selama enam bulan bagi mendapatkan kemahiran dan pemahaman tentang setiap aspek keusahawanan dalam industri makanan segera.

“Program di bawah Pusmal melibatkan siswazah daripada pelbagai institusi pengajian tinggi tempatan dan jurusan yang telah menamatkan pengajian dalam tempoh lima tahun ke bawah,” katanya pada majlis prapelancaran rangkaian sulung ChicKing di Malaysia di sini baru-baru ini.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1115&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_11.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...