Monday, November 15, 2010

Lahir bayi luar nikah di bilik air

NIBONG TEBAL: Rahsia gadis berusia 19 tahun berada dalam bilik air agak lama akhirnya terbongkar selepas kakaknya yang pelik meninjau sebelum ternampak kaki bayi di atas lantai bilik air berkenaan.

Dalam kejadian jam 4.20 petang Jumaat lalu di Taman Widuri, gadis berkenaan melahirkan bayi perempuan yang cukup sifat sebelum bayi itu meninggal dunia.


Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Shafien Mamat berkata, kakak gadis itu yang berusia 20-an memaklumkan kejadian berkenaan kepada polis sebelum gadis itu bersama bayi berkenaan dikejarkan ke Hospital Sungai Bakap.

“Hasil bedah siasat ke atas bayi terbabit di Hospital Sungai Bakap, doktor mengesahkan bayi itu meninggal dunia dalam kandungan.


Gadis itu dipindahkan ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) untuk rawatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran,” katanya.


Menurutnya, kakak gadis itu mendakwa dia dan keluarga tidak mengetahui adiknya hamil kerana keadaan fizikalnya tidak kelihatan seperti wanita mengandung.

“Ketika kejadian, kakak gadis itu melihat adiknya masuk ke bilik air, namun bimbang kerana adiknya lama dalam bilik air.


“Kakaknya memeriksa adiknya serta bayi yang masih bertali pusat sebelum mendapati bayi itu meninggal dunia,” katanya.

Menurutnya, siasatan masih diteruskan dan menunggu gadis berkenaan sembuh sebelum mengambil keterangan lanjut.


Shafien berkata, ketika siasatan awal, suspek yang kurang bercakap mengaku berkawan dengan seorang lelaki yang juga teman lelakinya berusia awal 20-an.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Lahirbayiluarnikahdibilikair/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...