Monday, November 15, 2010

Pasukan khas siasat penyelewengan




SEREMBAN – Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat penyelewengan wang sumbangan berjumlah RM660,000 yang kononnya mahu digunakan bagi majlis mesra Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) negeri namun ia tidak dilaksanakan.

Pengarah SPRM negeri, Hishamuddin Hashim (gambar) berkata, penubuhan pasukan khas tersebut bertujuan untuk menyiasat kes berkenaan secara menyeluruh.

Dalam masa sama, beliau berkata, pihaknya meminta mana-mana individu dan syarikat yang telah menghulurkan sumbangan sempena majlis yang tidak diadakan itu supaya tampil membantu siasatan.

“Kita sedang menjalankan audit ke atas akaun Kelab Sukan dan Kebajikan JPJ Negeri Sembilan bagi mengetahui ke mana wang itu disalurkan.

“Mana-mana pihak yang menyumbangkan wang diminta tampil memberi keterangan,” kata beliau ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Kelmarin, SPRM menahan lima lelaki termasuk dua kakitangan JPJ negeri ini kerana disyaki meminta dan menyalahguna wang berjumlah RM660,000 yang dikutip kononnya untuk menganjurkan satu majlis jabatan tersebut.

Dua kakitangan JPJ itu ialah seorang pegawai berusia 45 tahun dan seorang lagi kerani berusia 53 tahun. Mereka direman sehingga 18 November ini.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1115&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...