Sunday, November 7, 2010

Najib arah bantu mangsa

Oleh MOHAMAD HUSSIN

JITRA: Datuk Seri Najib Tun Razak semalam mengarahkan semua agensi kerajaan Persekutuan supaya memberi bantuan segera kepada mangsa banjir di Kedah dan Perlis serta meminta mereka bersabar menghadapi bencana itu.

Perdana Menteri berkata, beliau meminta agensi terbabit segera turun padang membantu mereka yang ditimpa musibah tanpa mengira fahaman politik.


Beliau berkata demikian dalam perbualan telefon dengan Setiausaha Politiknya, Datuk Shahlan Ismail ketika melawat mangsa banjir di Kampung Pulau Timbul, di sini, pagi semalam.

“Kita akan menjalankan tanggungjawab ini dengan penuh amanah atas sifat kita sebagai kerajaan yang memerintah negara. “Bagi kami (kerajaan) tanggungjawab ini adalah amanah yang harus dipikul.


“Saya berharap rakyat bersabar dengan ujian ini dan sebagai kerajaan kita akan melakukan apa saja yang terdaya untuk memastikan nasib rakyat terbela.


“Saya juga berterima kasih terhadap seluruh rakyat Malaysia yang mendoakan agar kesihatan saya kembali pulih seperti biasa untuk membolehkan saya kembali berkhidmat kepada negara.

“Saya faham betapa seriusnya keadaan banjir di Kedah dan Perlis dan saya akan buat apa saja untuk membantu mangsa banjir,” katanya yang dihubungi ketika mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Lumpur, semalam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Najibarahbantumangsa/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...