Tuesday, January 4, 2011

BAM mahu jumpa Misbun

PERSATUAN Badminton Malaysia (BAM) mahu mendengar penjelasan dari mulut Datuk Misbun Sidek sendiri berhubung peletakan jawatannya sebagai jurulatih perseorangan badminton negara, kata Pengurus Besarnya, Kenny Goh.

Beliau berkata mesyuarat akan diadakan dalam masa terdekat selepas Presiden Datuk Seri Nadzmi Mohd Salleh pulang dari luar negara bagi mendengar penjelasan Misbun serta berbincang mengenainya.


Katanya BAM akan mengeluarkan kenyataan rasmi melalui Nadzmi selepas penjelasan tersebut.

“Buat masa ini masih terlalu awal bagi BAM untuk membuat sebarang komen dan lebih elok perkara ini dibawa ke mesyuarat dalaman bersama Misbun untuk mendapatkan penjelasan terperinci bagi mengenali punca sebenar beliau bertindak demikian,” katanya.


Sehubungan itu beliau meminta spekulasi berhubung peletakan jawatan Misbun dihentikan.


Goh yang terkejut dengan surat peletakan jawatan Misbun itu bagaimanapun berharap ia dapat diselesaikan sebaik mungkin agar tigak menggugat prestasi skuad badminton yang tersenarai dalam program “Road To London 2012“.

Katanya, dengan ketiadaan Misbun, tugas melatih Lee Chong Wei akan digalas seorang lagi jurulatih perseorangan, Tey Seu Bock, bagi menghadapi Kejohanan Super Series Masters Finals di Taiwan bermula esok.


“Kebetulan kejohanan Super Series kali ini di bawah kendalian Tey. Sebelum ini, dalam kejohanan tertentu, pemain akan dikendalikan Misbun dan Tey,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/BAMmahujumpaMisbun/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...