Tuesday, January 4, 2011

'Tunggu Nadzmi balik buat keputusan'


MISBUN (kiri) telah banyak menyumbang tenaga untuk mengangkat reputasi badminton negara.


ISU mengenai peletakan jawatan jurulatih perseorangan badminton negara, Datuk Misbun Sidek kini terus mencetuskan pelbagai persoalan.

Pelbagai andaian dibuat berhubung keputusan Misbun itu yang secara tiba-tiba menyerahkan surat peletakan jawatan kepada Persatuan Badminton Malaysia (BAM) pada 31 Disem- ber lalu.

Ada yang menganggap keputusan itu dibuat ekoran rasa tidak puas hati Misbun terhadap BAM yang melantik bekas pemain dan jurulatih, Datuk James Selvaraj sebagai Pengarah Prestasi Tinggi.

Tidak cukup dengan itu, ada juga yang merasakan bahawa Misbun sebenarnya sudah tidak tahan dengan kemelut dalaman yang sering melanda BAM dan bermacam-macam lagi.

Begitupun, ia hanyalah andai- an semata-mata kerana surat peletakan jawatan yang diserahkan Misbun kepada BAM langsung tidak tertera sebarang alasan mengapa beliau berbuat demikian.

Kini, hanya BAM sahaja yang mampu merungkai segala persoalan yang tercetus ketika ini biarpun badan induk itu sendiri tidak tahu apakah punca sebenar Misbun meletak jawatan.

Setiausaha Kehormat BAM, Ng Chin Chai berkata, keputu- san sama ada badan induk itu menerima peletakan jawatan Misbun ataupun tidak, hanya akan dibuat selepas Presiden BAM, Datuk Nadzmi Salleh pulang dari luar negara.

Nadzmi kini dilaporkan berada di United Kingdom dan hanya akan kembali ke tanah air hari ini.

"Biar presiden (Nadzmi) sendiri yang membuat keputusan mengenai perkara tersebut dan mungkin beliau akan mengadakan pertemuan dengan Mis- bun sendiri sebaik pulang ke Malaysia.

"Selepas itu nanti, mungkin BAM akan mengadakan mesyuarat bagi membincangkan isu ini.

"Perkara ini masih belum sele- sai lagi. Jadi... saya tidak boleh memberi sebarang komen kerana tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan," jelas Chin Chai ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Sekiranya BAM menerima peletakan jawatan Misbun itu, ternyata ia merupakan satu kehilangan besar buat arena sukan badminton tanah air.

Ini kerana, Misbun merupakan individu yang bertanggungjawab menjadikan jaguh perse- orangan negara, Datuk Lee Chong Wei sebagai pemain ranking No. 1 dunia.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0104&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_05.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...