Wednesday, November 3, 2010

Mangsa Pindah Akibat Banjir Di Rantau Panjang Bertambah

Rabu November 3, 2010

KOTA BAHARU: Mangsa banjir yang dipindahkan di Rantau Panjang pada sebelah pagi ini bertambah berbanding semalam iaitu seramai 452 orang berikutan limpahan air Sungai Golok.

Jurucakap Bilik Gerakan Banjir Pasir Mas berkata kesemua mereka ditempatkan di dua lokasi pemindahan sementara iaitu di Sekolah Kebangsaan Gual Tinggi dan stesen keretapi lama di pekan Rantau Panjang.

"Di stesen keretapi lama mangsa yang ditempatkan di situ seramai 410 orang manakala bakinya di Sekolah Kebangsaan Gual Tinggi yang baru dibuka malam tadi," katanya.

Petang semalam mangsa banjir yang dipindahkan di Rantau Panjang adalah seramai 297 terdiri daripada penduduk Kampung Rantau Panjang Lama.

Beliau berkata paras air Sungai Golok di situ pada bacaan pukul 8 pagi ini surut sedikit iaitu 10.14 meter melebihi bahaya 9 meter. Paras air di sungai utama yang lain dilaporkan telah surut ke paras biasa sejak semalam berikutan cuaca kembali cerah tanpa hujan.

Jurucakap itu berkata dua jalan alternatif ke Jeli dari Rantau Panjang masih ditutup kepada kenderaan ringan iaitu di Lalang Pepuyu dan Lubok Stol.

Tiada kemalangan jiwa dilaporkan berlaku akibat banjir di jajahan itu.

Zon Bebas Cukai di pekan Rantau Panjang juga dilaporkan banyak premis masih ditutup berikutan kawasan itu yang terletak bersebelahan Sungai Golok masih digenangi air.

Cuaca di Kelantan pagi ini cerah. - BERNAMA

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2010/11/3/mstar_berita/20101103095824&sec=mstar_berita

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...