Friday, December 17, 2010

Nik Aziz tidak berhasrat ambil tindakan

Hafiz Irwan

KOTA BHARU, 16 Dis: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tidak berhasrat untuk mengambil apa-apa tindakan sebaliknya berharap pihak yang membuat dakwaan kononnya terlibat dengan amalan rasuah insaf dan menyesal.

"Biarlah, saya cuma hendak minta supaya mereka berkenaan insaf dan sedar dengan perbuatan itu. Saya tidak bercadang untuk ambil apa-apa tindakan. Islam bergerak antara hukum dan rukun. Maka setiap perbuatan kita mesti kembali kepada Allah.

"Islam sememangnya melarang keras terhadap sesuatu tuduhan tanpa bukti ataupun tidak berasas. Jadi, sekali lagi saya minta mereka terbabit sedar dan insaf," katanya ketika ditemui di rumahnya hari ini.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang juga Mursyidul Am PAS itu berkata, dakwaan rasuah yang dilempar ke atasnya sebelum ini adalah berpunca dari rasa benci selain berunsur provokatif dan khianat pihak tertentu terhadapnya yang terus memperjuangkan dasar Islam dalam sistem pentadbirannya.

Semalam SPRM membuat keputusan menutup kes membabitkan Nik Abdul Aziz yang sebelum ini didakwa menerima wang tajaan RM65,000 untuk mengerjakan haji tahun lalu.

Dalam perkembangan yang sama juga SPRM turut menutup kes yang melibatkan menantunya, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman.

Pengerusi Panel Penilaian Operasi SPRM, Tan Sri Hadenan Abdul Jalil, dalam sidang akhbar semalam dilaporkan berkata, tiada kes untuk pertuduhan membabitkannya (Nik Abdul Aziz dan Ariffahmi).

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=29889:nik-aziz-tidak-berhasrat-ambil-tindakan&catid=1:utama&Itemid=50

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...