Saturday, January 29, 2011

Ibu tunggal dihalau suami tinggal dalam stor


FATIMAH tinggal sementara di sebuah stor di Pusat Rekreasi, Jalan Kenangan, Kuala Lumpur.


KUALA LUMPUR - Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga, itulah nasib yang menimpa seorang ibu tunggal Fatimah Abdullah, 42, apabila dihalau daripada rumah selepas diceraikan suaminya kira-kira sebulan lalu.

Malah disebabkan tidak mampu membayar rumah sewa baru, dia kini menumpang sementara di sebuah stor di Pusat Rekreasi, Jalan Kenangan di sini sehingga menanti permohonan mendapatkan rumah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) diluluskan.

Ibu kepada empat orang anak itu berkata, dia tidak dapat membayar sewa rumah kerana pendapatannya sebagai pembuat roti di sebuah pasar raya tidak mencukupi.

"Walaupun saya telah dihalau keluar daripada rumah tanpa anak-anak bersama tetapi saya tetap menyara kehidupan mereka yang kesemuanya masih bersekolah.

"Saya terpaksa membantu bekas suami yang kini tidak dapat berkerja lagi selepas dia ditimpa kemalangan sebaik sahaja mereka bercerai," katanya ketika ditemui Kosmo! semalam.

Kesemua anak Fatimah kini tinggal bersama bekas suami di rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) Jalan Peel di sini.

Fatimah yang memeluk Islam sejak 24 tahun yang lalu, berkata, desakan keluarga di Sarawak supaya pulang juga menyebabkan dia semakin susah hati kerana mereka mahu dia kembali ke agama asal.

Dalam pada itu, Pengerusi Persatuan Ibu Tunggal, Warga Emas dan Orang Kurang Upaya Cheras, Hamiddah Sidek berkata, beliau simpati dengan keadaan yang menimpa Fatimah dan mahu membantunya bangun semula membina hidup baru.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0129&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_12.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...