Thursday, June 30, 2011

MB kecewa stadium runtuh belum boleh dibaiki

MB kecewa stadium runtuh belum boleh dibaiki
Jun 27, 11 2:30pm

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said hari ini melahirkan rasa kecewa kerana kajian terhadap Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak yang sebahagian daripada bumbungnya runtuh lebih dua tahun lepas, masih belum siap.

Katanya Jabatan Kerja Raya pernah memaklumkan bahawa kajian oleh perunding akan siap pada bulan Jun ini.

collapsed half of roof of the Sultan Mizan Zainal Abidin Stadium in Kuala Terengganu"Tetapi apabila mesyuarat minggu lepas, saya dimaklumkan kerja-kerja kajian diserahkan kepada konsultan hanya pada bulan lepas (Mei) dan ia dijangka siap pada September depan.

"Saya merasa agak dukacita di atas kelewatan yang berlaku. Jadi saya tidak dapat komen apa-apa mengenai perkara ini, tanyalah JKR sendiri. Saya kecewalah sebenarnya," katanya.

Beliau berkata demikian selepas melawat Stadium Negeri dan Terengganu Ekuestrian Resort di Kuala Terengganu sempena program sukan tahunan Isteri wakil rakyat Barisan Nasional SeMalaysia (Serikandi) selama lima hari mulai 5 Julai ini.

Kerja pembersihan runtuhan di stadium itu telah selesai sejak beberapa bulan lepas setelah bumbung utama stadium itu runtuh pada 2 Jun 2009 selepas digunakan semasa Terengganu menjadi tuan rumah Sukan Malaysia pada 2008.

Namun stadium itu masih terbengkalai apabila kerja baikpulih belum dapat dijalankan sehingga sekarang kerana kajian oleh konsultan belum selesai.

- Bernama


http://malaysiakini.com/news/168121

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...