Thursday, June 30, 2011

'Patriot' tetap berhimpun 9 Julai walau tanpa permit

Norain Saleh
Jun 27, 11
7:52pm

Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Rizalman Mokhtar berkata pergerakan berkenaan akan tetap mengadakan perhimpunan 'Patriot' pada 9 Julai walau tanpa kebenaran polis.

Katanya, pergerakan berkenaan telahpun merancang bagi lokasi untuk berkumpul bagi menyertai perhimpunan tersebut.

NONEBagaimanapun lokasi perhimpunan bagi kumpulan 'Patriot' itu akan "ditentukan kemudian" kerana bergantung kepada "gerak kerja dari perhimpunan BERSIH."

"Kita akan bergantung pada dia orang punya gerak kerja baru kita akan susun kita punya gerak kerja,” katanya lagi.

Menurutnya Pemuda Umno tidak merancang untuk bertembung dengana BERSIH namun sekiranya situasi itu berlaku, beliau memberi jaminan bahawa pergerakan itu akan tetap berhimpun secara aman.

Katanya lagi, perhimpunan 'Patriot' yang dijangka dihadiri seramai 20,000 orang itu bertujuan untuk mewakili suara rakyat yang tidak bersetuju dengan penganjuran BERSIH 2.0.

“Persoalannya sekarang apa yang kita lakukan setelah dicetuskan oleh himpunan BERSIH. Kalau tidak wujud himpunan BERSIH kita pun tidak akan berhimpun,” katanya ketika ditemui di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi hari ini.

Beliau hadir di balai berkenaan hari ini bagi mengemukakan satu permohonan untuk perhimpunan 'Patriot' yang dijalankan pada tarikh yang sama dengan perhimpunan BERSIH 2.0

Katanya, permohonan itu dibuat memandangkan perhimpunan yang dirancang oleh pergerakan itu didakwa sebagai "perhimpunan haram."

"Jadi hari ini secara rasmi kita buat permohonan untuk dapatkan kelulusan.

“Pihak polis akan pertimbangkan dan kita akan dipanggil untuk proses temuduga dan sebagainya,” katanya lagi.


http://malaysiakini.com/news/168170

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...