Friday, June 17, 2011

Mubarak: Cekup penganjur BERSIH bawah ISA

Mubarak: Cekup penganjur BERSIH bawah ISA
Jun 17, 11 2:31pm

Majlis Bekas Wakil Rakyat (Mubarak) menyarankan kepada polis agar menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) terhadap perancang perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) pada 9 Julai ini.

NONEPresidennya Datuk Seri Aziz Abdul Rahman berkata sudah tiba masanya pihak berkuasa bertindak dengan lebih tegas menyekat kegiatan yang boleh menjejaskan kepentingan awam dan keselamatan negara.

"Walaupun pihak berkuasa mungkin keberatan untuk menggunakan ISA bagi mengelak imej negatif terhadap negara di peringkat antarabangsa, kami berpendapat ketenteraman awam dan keselamatan negara tidak boleh diganti dengan keperluan menonjolkan imej yang baik," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata dalam perhimpunan seperti itu yang mungkin membabitkan ribuan manusia, penganjur tidak mampu mengawal emosi mereka yang menyertainya.

bersih rally 271207 03"Dalam keadaan emosi peserta yang memuncak, seseorang hanya perlu melontarkan seketul batu ke arah orang ramai untuk memulakan rusuhan," katanya menambah keadaan akan menjadi lebih buruk jika ada kumpulan lain yang bertentangan pendirian turut berarak.

Mubarak juga katanya menyokong penuh keputusan polis untuk tidak mengeluarkan sebarang permit bagi perhimpunan tersebut.

- Bernama


http://malaysiakini.com/news/167212

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...