Saturday, February 26, 2011

Gadis diperkosa abang rakan

HULU SELANGOR: Seorang pelajar perempuan berusia 17 tahun bukan saja dirogol malah diliwat abang rakannya di sebuah tempat pembuangan sampah di Serendah, pada Ahad lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam itu, mangsa yang kini sedang menunggu keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dihubungi rakan sekelasnya meminta untuk tidur di rumahnya di Serendah.


Bagaimanapun, mangsa yang tidak mempunyai kenderaan meminta rakannya itu menjemputnya di rumahnya di pekan Rawang.

Ketua Polis Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affendy berkata, oleh kerana rakannya itu tidak memiliki lesen memandu, dia meminta suspek yang juga abangnya yang berusia 22 tahun pergi mengambil mangsa.


“Atas dasar hormat sebagai abang kepada rakannya, mangsa setuju mengikut suspek menunggang motosikalnya,” katanya. Bagaimanapun, sebelum tiba di rumah rakannya itu, suspek singgah di sebuah kedai untuk minum minuman keras bersama dua rakannya.


“Suspek yang ketika itu sedang mabuk kemudian mengheret mangsa ke kawasan sunyi berhampiran sebuah ladang kelapa sawit yang juga tempat pembuangan sampah sebelum dirogol dan diliwat,” katanya.

Menurutnya, mangsa yang ketakutan cuba melawan tetapi dipukul dengan topi keledar sebelum dia pasrah dan hanya menuruti arahan suspek.


Katanya, selepas dirogol dan diliwat, suspek menghantar mangsa pulang semula ke rumahnya di Rawang dan bertindak mengugut supaya mangsa tidak menceritakan kejadian itu kepada ahli keluarganya jika mahu selamat. Bagaimanapun, mangsa bersama keluarganya kemudian membuat laporan di Balai Polis Serendah, kira-kira jam 11 malam, Isnin lalu.


http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Gadisdiperkosaabangrakan/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...