Saturday, February 26, 2011

Ibu tunggal tertekan

KUALA LUMPUR: Seorang ibu tunggal kehilangan kerja berikutan tertekan apabila anak perempuan sulungnya hilang dipercayai melarikan diri dari rumah sejak enam bulan lalu.

Ibu malang yang hanya mahu dikenali sebagai Ina, 37, berkata, anaknya, Nur Amiera Liana, 17, meninggalkan rumah neneknya di Pekan, Pahang, selepas keluar dengan alasan mahu ke pasar malam.


“Saya hantar ke rumah neneknya untuk sementara sebelum proses pertukaran sekolahnya dari Gombak ke Pahang selesai. Dia hanya duduk di situ dua bulan sebelum menghilangkan diri.

“Sebelum Liana menghilang, tidak ada sebarang pertengkaran berlaku. Tapi, kira-kira jam 7 petang pada 28 Ogos tahun lalu, Liana meminta kebenaran daripada neneknya untuk ke pasar malam, tetapi tidak pulang semual ke rumah,” katanya.


Panik dengan kejadian terbabit, beliau sekeluarga mencarinya di kawasan sekitar, namun gagal ditemui.


“Liana tidak ada rakan di kampung, jadi saya agak risau sekiranya berlaku kejadian yang tidak baik memandangkan banyak berita-berita yang tidak elok tersiar di akhbar.

“Saya menghubungi rakan karibnya, tapi saya hanya diberitahu, anak saya kini berada di Kuala Lumpur. Mereka yang selalu berhubung melalui laman sosial Facebook, kini hilang petunjuk selepas anak saya menamatkan akaun laman sosialnya, seperti mengetahui saya sedang mencarinya melalui laman web terbabit,” katanya ketika ditemui di Balai Berita, Bangsar.


Sementara itu, Ina, yang sudah membuat laporan mengenai kehilangan anaknya, memohon anaknya pulang kerana rindu dan bimbang akan keselamatan anak pertama daripada empat adik beradik itu. “Saya pernah bermimpi keadaan Liana tidak terurus. Saya berharap dia berada dalam selamat. Nenek dan ayah kandungnya, turut rindu dengannya.

Liana kali terakhir dilihat, hanya berbaju tidur tanpa membawa pakaian dan wang kecuali kad pengenalannya.


http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Ibutunggaltertekan/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...