Monday, February 14, 2011

Kejadian dinding runtuh membimbangkan

PUTRAJAYA: Walaupun tidak berlaku kejadian tidak diingini pada sesi persekolahan 7 Januari lalu, tetapi insiden dinding koridor di tingkat tiga Sekolah Menengah Kebangsaan Jalan 3, Bangi, dekat sini, yang jatuh secara tiba-tiba menimbulkan rasa bimbang dan takut warga di sekolah berkenaan.

Bukan itu saja, konkrit yang jatuh berkecai itu didapati tidak diperkukuhkan dengan cerucuk yang sepatutnya, sehingga menimbulkan persoalan sama ada masalah sama turut dihadapi dinding konkrit lain di sekolah yang mempunyai 2,300 pelajar dan 146 kakitangan itu.

Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah berkenaan, Roslan Mohamed, berkata kejadian itu berlaku ketika sesi persekolahan dan bernasib baik kerana tidak ada pelajar atau kakitangan yang dihempap konkrit berkenaan.

“Berdasarkan pemerhatian, saya dapati dinding konkrit itu tidak diperkukuhkan dengan cerucuk atau jaring besi yang sepatutnya.

”Insiden yang mengejutkan itu menimbulkan rasa kurang senang dan bimbang pelajar dan kakitangan terhadap kekukuhan dinding konkrit di pelbagai sudut di sekolah berkenaan,” katanya, semalam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Kejadiandindingruntuhmembimbangkan/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...