Friday, October 1, 2010

Cemburu keterlaluan jadi agresif

2010/10/01

KUALA LUMPUR: Lelaki yang gila talak dan sanggup melakukan tindakan agresif hingga mencederakan seseorang mungkin berbuat demikian kerana perasaan cemburu yang keterlaluan terhadap bekas isteri.

Presiden Persatuan Psikiatri dan Mental Asean, Prof Dr Mohamad Hussain Habil berkata, apabila berlaku perceraian pasangan kebiasaannya terdorong dengan tindak balas emosi kerana dirinya merasa kehilangan hingga menimbulkan tingkah laku yang keterlaluan.

“Tindak balas ekstrem itu juga disebabkan rasa kesunyian dan ada juga suami gila talak yang bersikap pentingkan diri kerana terlalu mengikut emosi daripada berfikir secara waras,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Beliau berkata demikian mengulas laporan muka depan Harian Metro mengenai tindakan agresif suami gila talak yang sanggup membelasah anggota tentera yang bakal menikahi bekas isterinya pada majlis akad nikah, baru-baru ini. Dalam kejadian itu, mangsa dikatakan sudah berjabat tangan dengan kadi untuk dinikahkan di rumah pengantin perempuan sebelum bekas suami bakal isterinya tiba-tiba masuk ke dalam rumah dan menyerangnya menggunakan topi keledar.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Cemburuketerlaluanjadiagresif/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...