Thursday, December 30, 2010

Hargai anugerah Tuhan

KUALA LUMPUR: “Anak adalah anugerah Allah yang paling bernilai, tidak boleh ditukar ganti atau diserahkan kepada orang lain di dunia ini atas apa jua alasan dan ibu bapa sewajarnya menjaga mereka dengan sebaiknya,” kata pakar motivasi, Datuk Dr Mohd Fadzilah Kamsah (gambar).

Katanya, walaupun dihimpit masalah kewangan, ibu bapa perlu bertanggungjawab sepenuhnya untuk menjaga anak-anak dan mendidik mereka dengan penuh kasih sayang kerana itu amanah Allah kepada semua makhluk di dunia ini.

“Rezeki Allah ini datang dalam pelbagai bentuk, ada yang diberi kesenangan, tidak kurang yang dikurniakan keluarga bahagia, malah ada juga yang dianugerahkan anak sebagai rezeki biarpun hidup dalam serba kekurangan. Apapun, kita perlu bersyukur,” katanya ketika diminta mengulas laporan akhbar ini berhubung hasrat seorang bapa yang mahu menyerahkan anaknya kepada orang lain akibat kesempitan hidup, Selasa lalu.

Katanya, masyarakat juga perlu memainkan peranan dengan membantu keluarga berkenaan keluar daripada belenggu masalah yang dihadapi dan bukannya memandang negatif tindakan berkenaan.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/HargaianugerahTuhan/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...