Saturday, December 25, 2010

'Masalah hanya selesai dengan proses politik'

Dis 24, 10 6:13pm

Naib presiden PKR yang baru dilantik N Surendran berkata, melalui pengalamannya, beliau percaya masalah rakyat akan hanya dapat diselesaikan melalui proses politik untuk mengubah kaedah negara ini ditadbir.

NONE "Dan tiada keraguan pada saya bahawa PKR dan Pakatan Rakyat mampu menyelesaikan proses untuk mewujudkan keadaan yang lebih adil dan makmur di Malaysia," katanya.

Pada 18 Disember lalu, Surendran antara yang dilantik sebagai naib presiden PKR, menyertai bekas menteri kesihatan Datuk Seri Chua Jui Meng dan ketua PKR Sarawak Baru Bian.

Selain mereka, empat lagi naib presiden yang dipilih dalam pemilihan langsugn PKR adalah ahli parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar, ahli parlimen Batu Tian Chua, ahli parlimen Kuantan Fuziah Salleh dan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Datuk Dr Mansor Othman.

azlanDalam kenyataan sulungnya selepas dilantik ke jawatan itu, peguam hak asasi manusia itu juga menegaskan menolak politik berpuak-puak dalam parti.

"Saya percaya, matlamat politik bukan untuk kepentingan diri sendiri sebaliknya untuk kebaikan rakyat terbanyak dan mengangkat martabat negara.

"Apa saja yang baik di hati rakyat, itulah haluan perjuangan saya," katanya.

Menurutnya, prinsip itu dipegangnya sejak daripada dahulu lagi apabila beliau sebagai pengamal undang-undang terlibat membantu kes melibatkan pelbagai bangsa seperti kematian A Kugan serta kes tembakan pada arwah Aminulrasyid Amzah dan Norizan Salleh.

"Sebagai naib presiden PKR, saya akan terus membantu rakyat Malaysia daripada pelbagai bangsa dan fahaman," katanya.

http://malaysiakini.com/news/151636

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...