Saturday, December 25, 2010

Polis bersiap sedia buat kawalan

POLIS telah membuat persiapan sepenuhnya untuk memastikan keselamatan terkawal pada perlawanan akhir pertama Kejohanan Bola Sepak Piala AFF Suzuki antara Malaysia dengan Indonesia di Stadium Nasional Bukit Jalil malam esok.

"Kita telah bersedia sepenuhnya dengan jumlah anggota yang cukup termasuk anggota tambahan dari daerah lain. Kita mampu untuk mengawal keselamatan dalam dan luar stadium," kata Ketua Polis Cheras, ACP Mohan Singh Tara Singh semalam.

Namun, katanya, polis memerlukan kerjasama penyokong kedua-dua pasukan supaya mematuhi arahan keselamatan untuk mengelak perkara yang tidak diingini.

"Anggaplah ini sebagai satu perlawanan bola sepak berunsurkan sosial dan bukannya untuk melakukan perkara yang tidak diingini," kata Mohan Singh.

Sekitar 90,000 penyokong Malaysia dan Indonesia dijangka membanjiri Stadium Nasional itu seawal pukul 5 petang.

Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) memperuntukkan 70,000 tiket berharga RM30 dan 2,500 tiket berharga RM50 kepada penyokong Malaysia dan 15,000 tiket lagi berharga RM30 dan 500 tiket berharga RM50 kepada penyokong Indonesia.

Mohan Singh mengingatkan penyokong supaya tidak membawa barang yang dilarang seperti mercun, botol atau bunga api ke dalam stadium.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...