Wednesday, January 5, 2011

Belian panik antara punca cepat habis

MELAKA: Masalah belian panik kalangan pengguna dikenal pasti antara punca berlaku kekurangan bekalan minyak masak khususnya membabitkan minyak masak satu kilogram (kg), di beberapa kawasan di negeri ini termasuk di Sungai Udang dan Selandar.

Tinjauan Harian Metro di beberapa kedai runcit dan pasar mini termasuk pasar raya di kawasan Sungai Udang di sekitarnya mendapati bekalan minyak masak membabitkan paket satu kg yang dijual pada harga RM2.50 sepeket sudah kehabisan.


Seorang pekerja di sebuah pasar raya yang enggan dikenali berkata, bekalan minyak masak sudah kehabisan dan masalah kekurangan berkenaan mula dikesan kira-kira dua minggu lalu apabila pihak pembekal tidak dapat menghantar bekalan dikehendaki.

“Saya difahamkan pembekal memberi alasan kehabisan stok untuk diedarkan. Keadaan ini menyebabkan pihak pasar raya terpaksa mengehadkan pembelian dua botol bagi satu keluarga.


“Begitupun, ada pelanggan yang membeli lebih daripada dua botol. Sehingga hari ini semua bekalan minyak sawit sudah habis dan hanya ada minyak campuran,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Belianpanikantarapuncacepathabis/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...