Thursday, August 18, 2011

MB Kedah diminta berehat dahulu

Posted by admin on August 17th, 2011

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak (gambar) berkata beliau telah diminta oleh doktor yang merawatnya di Institut Jantung Negara (IJN) di Kuala Lumpur supaya berehat sehingga benar-benar pulih.Beliau berkata beliau turut diberi cuti sakit (MC) sehingga 29 Ogos ini.

Ketika ini beliau masih di bawah pengawasan serta dibenarkan menyambung rawatan di sini.

“Mereka nak tengok tekanan darah, gula dan jantung. Dah lebih dua minggu saya dirawat. Keadaan saya baik cuma masih di bawah pengawasan. Saya sebenarnya dah tiga tahun tak bercuti.

“Bagaimanapun saya akan datang juga ke pejabat untuk kerja-kerja ringan. Saya akan hadir mana-mana majlis penting.

“Bagaimanapun secara fizikal saya akan jarang hadir sebab dinasihatkan berehat,” katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di kediaman rasmi Menteri Besar di Sri Mentaloon di sini, Rabu.

Pada 29 Julai lepas, Azizan yang juga menghidap penyakit darah tinggi dimasukkan ke IJN selepas mengadu sakit jantung.

Beliau berkata beliau telah dimaklumkan oleh doktor bahawa tiada saluran di jantungnya yang tersumbat dan beliau tidak perlu menjalani pembedahan.

“Bloked tak ada. Perjalanan darah elok, doktor tak suruh buat rawatan susulan tetapi suruh berehat,” katanya.

Azizan juga melahirkan rasa gembira kerana ramai pemimpin Umno dan Barisan Nasional terutama dari Kedah yang datang melawat beliau semasa berada di IJN.


http://www.kl-today.com/2011/08/mb-kedah-diminta-berehat-dahulu/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...