Tuesday, February 1, 2011

Jurutera perunding didakwa


WAN Manan diiringi keluar dari Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU – Seorang jurutera perunding dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan menipu sebagai pemeriksa yang diiktiraf untuk melakukan kerja pemeriksaan terhadap reka bentuk bumbung Stadium Sultan Mizan, Gong Badak.

Wan Manan Wan Ali, 51, mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan selepas kesnya disebut di hadapan Hakim M. Bakri Abd. Majid.

Kes tersebut dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Syafinas Shabudin manakala tertuduh diwakili peguam, Wan Zainuddin Wan Musa.

Mengikut kertas pertuduhan, Wan Manan di antara 15 Januari hingga 29 Mac 2009 dengan curangnya menipu dan berpura-pura sebagai checker yang diiktiraf mengeluarkan dokumen bertarikh 15 Januari 2009.

Dokumen tersebut iaitu The main roof truss system and its associated work ialah sebagai cadangan untuk membina dan menyiapkan bumbung stadium utama di Kompleks Sukan Negeri di Gong Badak.

Ia diserahkan kepada Rosli Zainal, Pengarah Jabatan Kerja Raya (JKR) ketika itu di mana tertuduh memberi pandangan dan menandatangani dokumen itu untuk memperdaya Rosli dan Bekas Setiausaha Kerajaan Negeri, Mokhtar Nong supaya mempercayai bahawa dia adalah checker yang diiktiraf.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0201&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...