Friday, June 19, 2009

Gadis diberi air guna-guna

Oleh Hadzlan Hassan
hadzlan@hmetro.com.my


KUALA TERENGGANU: Seorang remaja wanita mendakwa menjadi mangsa rogol abang iparnya selepas dikatakan terminum air ‘guna-guna’ yang dicampurkan bahan asing menyebabkannya khayal sebelum tersedar daripada tidur dan terasa sakit di kemaluan dalam kejadian di Kampung Pasir Putih, Tepoh, dekat sini, Isnin lalu.

Difahamkan, kejadian itu berlaku pada waktu malam ketika mangsa yang berusia 18 tahun dikatakan demam sebelum abang iparnya itu membantu memicit kepala dan menyerahkan segelas minuman kepada mangsa menyebabkannya terus tertidur.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Perundangan) negeri, Superintendan K Manoharan, berkata mangsa yang tersedar beberapa jam selepas itu mendapati bahagian kemaluannya pedih menyebabkannya mula mengesyaki sesuatu tidak baik menimpanya ketika tidur.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut berhubung kejadian itu, sebaliknya memberitahu satu laporan polis dibuat seorang gadis di Balai Polis Batu Rakit, kira-kira jam 12 tengah malam kelmarin yang mendakwa dicabul.

“Berikutan aduan itu, kami sudah menahan seorang pekerja pendawaian elektrik berusia 34 tahun, dari Kampung Pasir Putih, kira-kira jam 2.30 pagi yang sama ketika laporan diterima,” katanya.

Menurutnya, lelaki berkenaan kini direman seminggu bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul.

Harian Metro difahamkan, mangsa yang terasa sakit di kemaluannya mulanya tidak mengesyaki apa-apa sehingga membuang air kecil dan terasa pedih di bahagian sulit itu menyebabkannya runsing.

Ketika kejadian, mangsa dipercayai tidur di ruang tamu rumah berkenaan bersama kakaknya dan bertandang ke rumah itu kerana enggan menyusahkan seorang lagi kakak mereka yang baru melahirkan anak.

Bagaimanapun, polis yang menghantar wanita itu untuk rawatan di hospital mendapati tiada kesan koyakan di selaput dara mangsa yang memungkinkan remaja itu sekadar dicabul.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Friday/Setempat/20090619070533/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...